Aktiviteter 2020 vid slåtterängen Lappbodarna i Norrfjärden

OBS! Nytt datum : Lördag 30/5 Fagning av slåtterängen Lappbodarna i Norrfjärden.

Vi räfsar löv och städar ängen inför växtsäsongen. Tag gärna med lövräfsa, handskar och fika. Alla som vill bidra till att gynna och berika ängsfloran samt därmed även de pollinerande insekterna och den biologiska mångfalden är hjärtligt välkomna. Samarrangemang med Lappbodarnas slåtterförening. Dagen inleds med ett kort årsmöte för slåtterföreningen Avfärd från CircleK-macken i Norrfjärden kl.10.00.
Upplysningar: Tommy Bystedt, 070-2701616 eller tombys@telia.com

Söndag 14/6 Vårslåtter vid slåtterängen Lappbodarna i Norrfjärden.

Vi slår den delen av ängen som vi slog för första gången i fjol för att inte oönskad växtlighet skall fröa av sig. Vi kommer att använda slåtterbalk men tag gärna med lie, höräfsa, handskar och fika.  Alla som vill bidra till att gynna och berika ängsfloran samt därmed även de pollinerande insekterna och den biologiska mångfalden är hjärtligt välkomna. Avfärd från CircleK-macken i Norrfjärden kl.10.00. Samarrangemang med Lappbodarnas slåtterförening.
Upplysningar: Tommy Bystedt, 070-2701616 eller tombys@telia.com

Söndag 9/8    Höstslåtter vid slåtterängen Lappbodarna i Norrfjärden.

Vi slår för sjätte året den del av ängen som nu har fått en fin ängskaraktär. Vi kommer att använda både slåtterbalk och liar. Tag gärna med lie, höräfsa och handskar. Slåtterföreningen bjuder på en lätt lunch. Alla som vill bidra till att gynna och berika ängsfloran samt därmed även de pollinerande insekterna och den biologiska mångfalden är hjärtligt välkomna. Avfärd från CircleK-macken i Norrfjärden kl.10.00. Samarrangemang med Lappbodarnas slåtterförening.