Slåttergillen 11/8 och 18/8

Du är välkommen att delta i lieslåtter vid Lappbodarnas slåtteräng den 11/8 kl 09.

Arrangör är Lappbodarnas slåtterförening och anmälan sker till Tommy Bystedt, 070-2701616, tombys@telia.com
Slåtterföreningen bjuder på en lätt lunch. Om du inte tar med egen lie och höräfsa så finns det att låna. Slåtterföreningen bjuder på en lätt lunch. Ängen hittar du efter vägen mot fiskesjön Holsträsket strax norr om Norrfjärden. Vid otjänlig väderlek kan slåttern flyttas.
Naturskydsföreningen i Piteå bjuder in till Slåttergille vid Flyggtjärnen, Rosfors ekopark Söndag 18 augusti kl 10. Samling infarten till Rosfors ekopark.

Kom och lär om slåtterängar, lieslåtter eller kom om du bara vill komma ut till en härlig gratis utomhusaktivitet.
Slåttergillet sker i samverkan med Guide Natura.
Medtag fika och uteluch och om möjligt egen lie. Lie kan även låsas på plats.