Giftfri vardag – en cirkel om kemikalierna i vår vardag.

giftfrivardag

De giftiga kemikalierna i vår vardag är skrämmande många, men kunskap om dem ger dig makten att förändra!

Naturskyddsföreningen Piteå och Studiefrämjandet Norrbotten bjuder nu därför in till en studiecirkel om just kemikalier och gifter som finns överallt i vår vardag. Cirkeln är upplagd på fem träffar där vi gemensamt går igenom information kring: Mat, Plast samt Hygienartiklar och Rengöringsmedel. Vi läser på tillsammans hur man undviker vardagskemikalier så långt det går och diskuterar möjligheterna att leva en giftfri vardag.

Att undvika kemikaliefällorna och leva så giftfritt som möjligt är inte bara bra för dig och din familj utan gynnar även miljö och natur lokalt och globalt.

Med denna studiecirkel vill vi underlätta för dig att vara en konsument som gör aktiva val!

Var: Studiefrämjandets lokaler i Piteå
När: Start onsdagen 2/9
Pris: 290 kr (medlemmar i Naturskyddsföreningen 240 kr) + kursboksavgift 110 kr.

För mer information om kursinnehållet kontakta kursledare:
Julia Gullbrandsson, Naturskyddsföreningen Piteå. julia.gull88@hotmail.com

Varmt välkommen med din anmälan på Studiefrämjandet Norrbottens hemsida

Naturskyddsföreningen Piteå i samverkan med Studiefrämjandet Norrbotten.

logga