Ängsskötsel på rätt sätt.

Lördagen den 21e februari bjuder vi in till en kurs- och inspirationsdag om slåtterängar. Ledare för dagen är den inspirerande och kunnige Staffan Landström, ordförande Naturskyddsföreningen Västerbotten.

ängsblommor 1

Gamla slåtterängar är den marktyp som har den största biologiska mångfalden i Sverige. Dessa marker hotas på de flesta ställen av igenväxning på grund av utebliven skötsel. Det finns ett stort behov av att utbilda människor om slåtterängar och deras värden. Kanske är Du en av dem ?

Innehåll under dagen blir bland annat:
– Ängshistorik
– Olika typer av ängsmarker
– Typiska växter på ängsmark
– Rätt skötsel av slåtteräng
– Lieslåtter och slåttermaskiner

Kostnad
200 kr för icke medlemmar i Naturskyddsföreningen. Medlemmar i NF betalar 100 kr – faktureras via mejl. Kursmaterial och all förtäring ingår i priset.

ANMÄLAN GÖRS PÅ STUDIEFRÄMJANDET NORRBOTTENS HEMSIDA

För frågor kontakta:
Julia Gullbrandsson, Studiefrämjandet Norrbotten
070-36 88 767, julia.gullbrandsson@studieframjandet.se

Varmt välkommen med din anmälan!

I samarbete med Studiefrämjandet Norrbotten

logga